news


Zoals altijd is CaDance een springplank voor toptalenten. Een aantal voorstellingen die in première gingen gaan op tournee:

The Protagonist van Dunja Jocic (13 februari t/m 30 april)

W van Samir Calixto (16 februari t/m 25 april)

Mind Ur Step van Roots & Routes/Lloyd Marengo, Nabil Ouelhadj en Kader Attou (14 maart t/m 1 april)

SOUL #3 Co-creation van MEYER-CHAFFAUD, première 23 mei, tournee nov 2019 t/m april 2020

Cantata van Stephen Shropshire, nog enkele keren te zien t/m 28 juni

Een aantal voorstellingen, waaronder Fields van Astrid Boons en Mom:Me van Ryan Djojokarso, worden geboekt voor het seizoen 2019-2020.

11 feb 2019


Zaterdagavond is het CaDance festival afgesloten met een rave-dans-muziekvoorstelling in een bomvol Theater aan het Spui. Dit kenmerkt de 19e editie van het festival waarin een grote diversiteit aan voorstellingen te zien was. CaDance stond van 25 januari t/m 9 februari 2019 in het teken van het thema New Stories. Ook nu bleek dat dansers en dansmakers steeds weer spannende nieuwe vormen weten te vinden voor wat zij met het publiek willen delen.

CaDance is een cadeau

Minister Van Engelshoven noemde in haar openingswoord het festival ‘een cadeau’ voor een breed publiek dat zo kan kennis maken met moderne dans, en er hopelijk net zo enthousiast over wordt als zij na het zien ervan. Ook noemde ze het festival een cadeau voor een publiek van liefhebbers en voor de professionals die zich op het festival steeds weer kunnen laten verrassen door de nieuwe ontwikkelingen. ‘Ruimte geven aan jonge makers’, een belangrijk deel van de missie van CaDance, ‘vormt precies het hart van mijn beleid.’

Diversiteit van het programma

CaDance toonde voor de 19e keer de actuele ontwikkelingen in het rijke Nederlandse danslandschap, met een programma dat niet minder dan 12 wereldpremières en 2 Nederlandse premières omvatte. Deze editie van het festival kenmerkte zich door een extreme diversiteit van hoe verhalen via het lichaam verteld kunnen worden. Het weerspiegelt dat talentontwikkeling in Nederland vele inspirerende vormen kent. CaDance legde deze editie veel nadruk op de persoonlijke urgentie van de makers, wat zich vertaalde in voorstellingen met een uitgesproken eigen signatuur en maatschappelijk relevante voorstellingen.

Speciale aandacht was er voor nieuwe ontwikkelingen in  de urban dans, die in het festival een ruim podium vonden. Zo waren er onder andere premières van Sarada Sarita, Xclusiv Company, Junadry Leocaria, Simon Bus en het Europese samenwerkingsproject Mind Ur Step. Met dit urban brandpunt in het programma wist CaDance meteen een nieuwe, jonge generatie bezoekers op de been te krijgen.

Opvallend was daarbij dat de makers deze editie vaak de ruimte benutten om de relatie met de ander, of het andere te onderzoeken en expliciet te benoemen. Uiteenlopende choreografen als Amos Ben-Tal, Astrid Boons, Shailesh Bahoran, Wubkje Kuindersma, Roberto Zappalà, Hilde Elbers & Heather Ware en de eerdergenoemde urban makers Sarada Sarita, Xclusiv Company, Junadry Leocaria maakten voelbaar hoezeer deze relatie onze actualiteit beheerst. Het was ook het onderwerp van het duet They/Them van de debuterende choreografen Christiaan De Donder en Sedrig Verwoert, die tijdens het festival als eerste winnaars de nieuwe Leo Spreksel Award voor beloftevol talent uitgereikt kregen.

10 feb 2019


Eerder vanavond werd in het Korzo theater voor de eerste keer de Leo Spreksel Award uitgereikt, uiteraard door Leo Spreksel himself. “Queer is een term die oorspronkelijk 'vreemd 'of eigenaardig betekent. In het geval van de prijswinnaars van vanavond is queer niet minder dan een geuzennaam. Hun duet They/Them is daarbij een krachtig statement, autobiografisch en prachtig gedanst”, zei hij over winnaars Christiaan De Donder en Sedrig Verwoert. De Donder, die om 21.00 uur de première van The Protagonist van Dunja Jocic danst, nam de prijs namens beiden in ontvangst tijdens een feestelijke bijeenkomst in het Korzo theater.

Leo Spreksel Award
Korzo heeft bij het afscheid van Leo Spreksel in september jl. de Leo Spreksel Award in het leven geroepen als ode aan zijn inzet voor de Nederlandse dans en zijn passie voor talentontwikkeling. Deze aanmoedigingsprijs wordt iedere twee jaar door de voormalig artistiek directeur zelf uitgereikt aan een jonge dansmaker. Met de aanmoedigingsprijs verdient die maker een residentieplek in het productiehuis van Korzo.

Jonge kunstenaars hebben als geen ander de kracht om de eigen generatie van jonge mensen, nog volledig op zoek naar een eigen identiteit, als een mokerslag te kunnen raken.” - Leo Spreksel

Motivatie voor de winnaarskeuze
Spreksel over de motivatie voor zijn keuze: “Iedere kunstenaar heeft een opdracht in het leven en dat is de beste versie van jezelf worden. Daarbij is de kunst van het geven een talent dat een kunstenaar als geen ander moet verwerven. Wer bin ich? Was bin ich? Die twee vragen stelt de jonge kunstenaar in het episch filmdrama Werk ohne Autor. Wie ben ik maar vooral hoe toon ik wie ik ben in mijn werk. De prijswinnaars hebben zich die vraag op uitmuntende en indringende wijze gesteld.”

“Als jonge makers zijn zij zich bewust van hun role model in de nog grotendeels witte danswereld. Zij verbinden artistieke hoogwaardigheid aan een fris en belangrijk activisme op het gebied van genderongelijkheid, ras, seksualiteit, klasse en het voeren van polemiek over de heersende en verdrukkende normen in deze. Hun duet They/Them is daarbij een prachtig statement, autobiografisch, prachtig gedanst. Hun werk laat zien dat de vragen Wer bin ich, Was bin ich? in hun danskunst tot fundamentele artistieke overwegingen kan leiden die in dit Me Too tijdperk de klassieke man vrouw dansrol problematiseert. Queer is een term die oorspronkelijk 'vreemd 'of eigenaardig betekent. In het geval van de prijswinnaars van vanavond is queer niet minder dan een geuzennaam.

De Donder & Verwoert
Zowel Verwoert (Suriname, 1992) als De Donder (België, 1993) zijn virtuoze dansers. Verwoert danst momenteel bij ICKamsterdam en was daarvoor onder andere te zien bij Kibbutz Contemporary Dance Company. De Donder is momenteel te zien in de nieuwe voorstelling van Dunja Jocic (The Protagonist), en danste o.a. bij Stephen Shropshire en Krisztina de  Châtel. Verwoert danst dinsdag 7 februari tijdens CaDance in NEXT van Emanuel Gat, uitgevoerd door ICKamsterdam. De twee zijn al jaren bevriend en werken sinds enige tijd samen als choreograaf/danser. Ze maakten onlangs indruk met hun autobiografische, virtuoze en emotionele duet They/Them.

They/Them te zien op CaDance festival in een double bill met Oh boy! (Antonin Rioche)
Tijdens het CaDance festival is het duo op 8 en 9 februari nog te zien met hun indrukwekkende duet They/Them. Sedrig Verwoert en Christiaan De Donder zijn beiden prachtige, succesvolle dansers, queer en zwart. Zowel binnen als buiten hun werk komen ze regelmatig met racisme, giftige mannelijkheid en queerfobie in aanraking. Ze vonden elkaar in een gezamenlijke danstaal om deze thema’s op het podium te brengen. They/Them is een autobiografische, virtuoos gedanste en tegelijkertijd emotionele voorstelling waarin ze hun identiteit ten volle omarmen.

They/Them
vr 8 februari, 19.00 & za 9 februari, 19.30 / Korzo studio
meer info & tickets

The Protagonist
vr 1 & za 2 februari, 21.00 / HNT Theater a/h Spui
tournee februari + maart
meer info & tickets

NEXT
do 7 februari, 19.30 / HNT Theater a/h Spui
meer info & tickets

01 feb 2019


Interview met Emanuel Gat door Veerle Corstens

Choreograaf Emanuel Gat maakt voor ICK dit najaar NEXT, maar hoe deze voorstelling er uit gaat zien, daar heeft hij nog geen beeld van. Gat gaat de studio in met een idee, en komt er uit met een voorstelling die voor een groot deel gevormd is door de dansers zelf.

Als kind was Gat altijd aan het surfen en volgens hem is dat een sport die gaat over dialoog: ‘Een golf is nogal een dynamisch ding. Het beweegt met een snelheid en vorm die je niet kunt beïnvloeden. Op je surfplank zul je met de golf moeten samenwerken en de onverwachte energie van het water kanaliseren; je bent daardoor altijd gedwongen in het moment te zijn.’ Zo werkt het volgens Gat met een choreografie ook: hij gaat met een idee de studio in en beweegt dan mee met de inbreng van zijn dansers. Hij is gefascineerd door hoe de lichamen reageren op zijn opdrachten maar ook op de muziek en op elkaar. Gat begon als conservatoriumstudent maar stapte al na drie maanden over naar dans omdat hij het lichaam het perfecte gereedschap vindt om zich uit te drukken: ‘Het is het meest directe middel, je hoeft het niet te vertalen, je bènt je ideeën. Deze directheid heeft iets heel comfortabels voor mij.’


© Alwin Poiana

Intieme informatie omzetten in dans

Hoe dat in de praktijk gaat? Gat vraagt zijn dansers bijvoorbeeld om iemand te kiezen van wie ze ontzettend veel weten en daar alle intieme informatie van op te schrijven. Die informatie moeten ze in een beweging omzetten. ‘Dan kan ik zien hoe de danser beweegt. Ik vertel dansers nooit waar ze precies moeten gaan staan of hoe ze moeten bewegen. Ik geef ze geen opdracht voor een specifieke stijl, het moet vooral duidelijk zijn wat ze bedoelen.’ Zijn choreografie is uiteindelijk de visualisatie van de beslissingen en het gedrag van de dansers, zij reageren en tonen wat hun beweegt.’ Gat vergelijkt het met het maken van een taart: ‘Je kunt een recept volgen en toch zal de taart iedere keer dat je deze maakt, anders smaken. Ik geef mijn dansers wel een recept mee, maar pas in de studio merken we hoe de smaak en textuur zal worden.’

De kracht van even stilstaan - letterlijk

Gat heeft niet altijd zo gewerkt; in zijn beginjaren dacht hij zijn choreografie helemaal uit voor hij aan het werk ging met dansers. Maar inmiddels is hij er achter dat het zijn taak is om een choreografie uit het binnenste van de dansers te halen. Het is veel interessanter om te zien wat dansers antwoorden op zijn vragen dan dat hij ze zelf voor kauwt: ‘Ik hoef geen kopieën van mezelf te zien.’ Hij bedenkt daarom een systeem dat hij als het ware test met zijn dansers. Wat hij het liefste doet is beginnen met een groep onbekende dansers om te zien hoe ze reageren op zijn proces. Pas dan weet hij of zijn idee klopt. ‘Je kunt het vergelijken met een spel: als je een bal mee neemt naar een groep kinderen die nog nooit hebben gevoetbald, kun je dit spel zonder problemen uitleggen omdat het systeem van voetbal heel coherent is. Je kunt meer of minder kwaliteit hebben, maar iedereen kan gemakkelijk spelen en veel lol hebben. Ik probeer op die manier een choreografisch systeem te maken dat zo coherent is dat iedereen het zou kunnen.’


© Alwin Poiana

Hij geeft natuurlijk wel aanwijzingen zoals bijvoorbeeld dat de momenten waarop een danser stilhoudt minstens zo belangrijk zijn als het dansen zelf. ‘Denk maar aan een veelzeggende stilte in een gesprek of een rustpauze in de muziek; dat licht andere delen er juist uit en laten de choreografie in balans komen. Als je van stilstaan weer naar beweging gaat, geeft dat een enorme impact.’

Zonsondergang

Gat ontdekt samen met de dansers wat past en daardoor kan dezelfde choreografie met een andere groep dansers totaal anders worden. Hij noteert wel wat hij heeft gedaan en welke opdrachten hij heeft gegeven, dat is hoe hij zijn choreografie kan bewaren en reproduceren. Met thema’s werkt hij echter niet. ‘Toeschouwers zullen in mijn werk ongetwijfeld bepaalde thema’s ontdekken maar het werk is bijna passief. Het is net als een zonsondergang: iedereen kan kijken naar de zonsondergang en er een totaal andere reactie op hebben. En de zonsondergang zelf, die geeft er geen fuck om of jij het mooi vindt of niet.’

NEXT is op donderdag 7 februari om 19.30 uur te zien in HNT Theater a/h Spui. Meer info & tickets

30 jan 2019


Gisterenavond is in een vol HNT Theater a/h Spui CaDance officieel geopend. Minister Ingrid van Engelshoven van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap was aanwezig om samen met Gemma Jelier (algemeen directeur Korzo) en Stacz Wilhelm (artistiek leider CaDance en productiehuis dans Korzo) het publiek te verwelkomen.

Minister Van Engelshoven noemde in haar openingswoord het festival ‘een cadeau’ voor zowel een breed publiek dat zo kan kennis maken met moderne dans, en er zo hopelijk net zo enthousiast over wordt als zij na het zien ervan. Ook noemde ze het festival een cadeau voor een publiek van liefhebbers en voor de professionals die zich op het festival steeds weer kunnen laten verrassen door de nieuwe ontwikkelingen. ‘Ruimte geven aan jonge makers’, een belangrijk deel van de missie van CaDance, ‘vormt precies het hart van mijn beleid.’


W, Samir Calixto © Rob Hogeslag

Na de openingsspeeches kreeg het jonge breakdance talent en Kunstbende winnaar Shinshan de vrije vloer. Als winnaar van de Kunstbende mocht hij – ondersteund door Holland Dance Festival en met coaching van Shailesh Bahoran- zijn nieuwe solo laten zien. Vervolgens waren er in Theater a/h Spui de indrukwekkende premières van Samir Calixto (W) en Ryan Djojokarso (Mom:Me) en werd een select publiek verrast door de dansinstallatie Seconds van Amos Ben-Tal/OFFprojects.


Mom:Me, Ryan Djojokarso © Rob Hogeslag

De kop is eraf! Nog tot en met 9 februari is iedereen welkom op het CaDance festival.

26 jan 2019

Het CaDance festival verschijnt volop in het nieuws. Zowel lokaal als landelijk wordt op radiostations, online en in verschillende kranten en tijdschriften aandacht besteed aan de 19e editie. Wij verzamelen hier een greep uit alle nieuwsberichten.

4x4 in Omroep West
Dansvoorstellingen CaDance in autogarage en museum

Unboxing Ballet in De Volkskrant 
Wubkje Kuindersma, onthoud die naam. Ze maakte de krachtigste première van het sprankelende Unboxing Ballet ★★★★

De Volkskrant
Voguing, een een ode aan een moeder en een compleet vrouwelijke cast: de opening van CaDance staat in het teken van sterke vrouwen ★★★★

Recensie Q4: Quantified in de Theaterkrant
Een dans van armen

Recensie Seconds in de Theaterkrant 
Oog in oog met de danser

Trouw
Recensies opening CaDance

AD
Verhalen vertellen vanuit het danserslijf op festival CaDance

Danspubliek
Minister Van Engelshoven vindt CaDance een cadeau. Geef haar ‘s ongelijk.

Recensie Mom:Me in de Theaterkrant 
Dansen met het verleden

4x4 in het AD
Dansers vertellen verhalen en nemen het publiek mee door de Archipelbuurt 

Mom:Me & Seconds in ArtsTalk Magazine
MOM:ME at the Korzo, part of CADANCE 2019 in The Hague

W in ArtsTalk Magazine 
W by SAMIR CALIXTO at the Theater aan het Spui, The Hague

Redouan Ait Chitt bij VPRO Nooit Meer Slapen
Openkaart: breakdancer Redouan Ait Chitt 

Den Haag FM
CaDance Festival centraal in Kunstlicht op Den Haag FM
Interviews met artistiek leider Stacz Wilhelm, hoofd marketing Marieke van Oosten en choreografen Ryan Djojokarso en Zahira Suliman.

Omroep West
'Grote diversiteit aan dansstijlen op festival Cadance'

Danspubliek
CaDance festival komt er weer aan!

In de buurt Den Haag
CaDance: als je van dans houdt wil je dit zien!

REDO in De Volkskrant
Een overvloed aan originele bewegingen en biseksuele affaires in de nieuwe oogst

Mind Ur Step in NRC
Het is tijd voor hiphopdans met de Franse slag

Het laatste nieuws ook volgen? Abonneer u op de CaDance nieuwsbrief of volg het festival via Facebook (CaDanceFest) en/of Instagram (@cadancefestival).

23 jan 2019

Op vrijdag 25 januari gaat het CaDance festival van start in Den Haag. Minister van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap Ingrid van Engelshoven verricht de opening van het festival in Theater aan het Spui. CaDance toont voor de 19e keer de actuele ontwikkelingen in het rijke Nederlandse danslandschap, met een programma dat niet minder dan 11 wereldpremières en 2 Nederlandse premières omvat. Tot en met 9 februari delen aanstormende en toonaangevende dansmakers hun perspectief op de wereld met een breed publiek. Met het festivalthema New Stories vestigt CaDance deze editie de aandacht op de nieuwe verhalen die in de taal van het lichaam verteld worden; door makers van nu, aan het publiek van nu, over de wereld waarin we nu leven.

Openingsavond met drie wereldpremières

Na de officiële opening door Minister Van Engelshoven gaat CaDance van start met wereldpremières van twee dansmakers: Samir Calixto, wiens voorstelling na CaDance een uitgebreide tournee door Nederland maakt; en Ryan Djojokarso, die met Mom:Me de breekbaarheid van de band tussen moeder en kind bespreekbaar maakt. Daarnaast is er van Amos Ben-Tal/OFFprojects een nieuwe ingenieuze performance installatie te zien die speelt met onze ervaring van tijd. Kunstbende winnaar in de categorie dans, Shinshan (momenteel ook te zien in Holland’s Got Talent) krijgt bij de opening de kans om zijn nieuwe korte solo te presenteren.


Bekijk hier de trailer van W - Samir Calixto



Exclusieve repetitiebeelden van Mom:Me - Ryan Djojokarso


 

16 jan 2019


Er zit iets paradoxaals aan New Stories als thema voor een dansfestival. Bij verhalen denkt men in eerste instantie aan overdracht in woorden. Verhalen helpen ons om de wereld en ons leven te begrijpen, juist omdat ze ons de woorden geven om over ons leven te spreken. Dans is daarentegen een kunstvorm zonder woorden. Dansverhalen verklaren niets, ordenen niets, leggen de wereld niet uit. Toch helpen dansverhalen ons om de wereld en ons leven te begrijpen, juist omdat ze in staat zijn om uit te drukken wat niet in woorden te vatten is.

De sleutel tot deze andere manier van begrijpen ligt in ons lichaam. Hier ligt een schat aan kennis opgeslagen waar we, via onze intuïtie of anderszins, steeds opnieuw op teruggrijpen, met non-verbale communicatie als een voor de hand liggend voorbeeld. Dans als de kunstvorm van het lichaam, maakt als geen ander gebruik maakt van deze kennisbron en voegt hier andersom nieuwe input aan toe. De verhalen die in dans verteld worden zijn als voelsprieten: ze tasten de wereld om ons heen af en vertalen wat ze tegenkomen via het lichaam. Dans sensibiliseert: voor het zintuigelijke, het irrationele, de verbeelding, voor emoties, contradicties, stilte, dromen, angsten, verlangens, veranderlijkheid. Het sensibiliseert voor de onbegrensde aantallen grijstonen die alle grenzen poreus maken. Dansverhalen zijn de spiegel van de complexiteit en fluïditeit van ons leven - en bereiden ons voor om hiermee om te kunnen gaan. Dit laatste is belangrijk om vast te houden. In een tijd waarin de ontvankelijkheid voor populistische simplificeringen nog altijd toeneemt, hebben de nieuwe verhalen die de CaDance makers toevoegen aan het maatschappelijke debat een versterkte politieke betekenis, juist door het beroep dat wordt gedaan op empathie en openheid voor wat niet eenduidig en eenvoudig is.


They/Them - Christiaan De Donder & Sedrig Verwoert - 8 & 9 februari | @ Casper Kofi

Het gebrek aan woorden opent voor de makers de mogelijkheid om thema’s aan te raken waarbij we, zeker in Nederland, een geremdheid voelen om er over te spreken. De choreografen in het CaDance festival voelen een urgentie om het in hun voorstellingen te hebben over de ziel; de beleving van tijd; de bevrijding van dogma’s van welke aard dan ook; de moeder-kind relatie; archetypes en hokjesdenken; moord als deel van ons menszijn; zelfpresentatie en identiteitsverlies; doodsaanvaarding en continue transformatie; wilskracht en moed; vrouwelijke woede en sensualiteit; de behoefte aan veiligheid en gevaar; co-existentie binnen krachtenvelden; eenzaamheid; depressies; racisme; machismo en queerfobie; de onweerstaanbare aantrekkingskracht van extase.

Een zwaartepunt in het festivalprogramma is wat ik het urban momentum zou willen noemen: na een ontwikkeling van 40 jaar is de urban dans, die zich vertakt heeft in een enorme verscheidenheid in stijlen, nu ook uitgegroeid tot een vaste grootte als podiumkunst. Het is een aanscherping van de artistieke ambities waar zowel de urban dans als het theaterlandschap van profiteren, vooral omdat met elke nieuwe urban stijl ook een nieuwe lichaamstaal het licht ziet waarin jonge makers hun nieuwe verhalen kunnen vertellen.


Hope & Heavy Metal - Sigrid Stigsdatter Mathiassen - 5 & 6 februari | @ Thomas Lenden 

En zoals dat is met kunst, zijn het verhalen die slechts voor de helft door de kunstenaars geschreven worden, en voor de andere helft door de toeschouwers worden aangevuld. Uiteindelijk bepalen zij zelf welke betekenis een verhaal voor hen heeft. Men zou de impact van dansverhalen kunnen vergelijken met een massage. Een kundig persoon werkt zonder een woord te zeggen gedurende een klein uur op je lichaam in. Soms is het aangenaam en soms ook helemaal niet, maar er gebeurt wat met je en aan het einde van dat uur voel je je beter, sterker, gezonder. Opnieuw in staat om de uitdagingen van het leven aan te gaan. Wat je vervolgens met dit betere, sterkere en gezondere lichaam doet, daar heeft de masseur niets meer over te zeggen. Dat is aan jou - als vrijheid en als verantwoordelijkheid.

Stacz Wilhelm
Artistiek leider Korzo producties & CaDance

07 jan 2019


CaDance introduceert de kijkwijzer! Om wat richting aan te geven in het volle programma van het festival hebben we een kijkwijzer ontwikkelt die de verschillende voorstellingen een label geeft. 

epic classics

Ken je klassiekers. Van literaire hoogstandjes tot muzikale uitblinkers en epische voorbodes. Vind je weg langs gebaande paden en laat je verrassen door een onwaarschijnlijke zijsprong die de loop van de geschiedenis blijvend veranderd. Bekijk de epic classics.

family friendly

Met de hele familie naar het theater ingewikkeld? Helemaal niet. Bezoek een van deze voorstellingen en je hebt gegarandeerd heel veel om over na te praten. Want niet alleen is dit leuk voor jong publiek, er staan ook jonge talenten op het podium. Deze performances zijn family friendly

future heroes

Over een aantal jaar zeggen we tegen elkaar ‘was jij er bij, toen die keer bij CaDance in 2019?’ Deze toekomstige helden staan aan het begin van een veelbelovende carrière en daar wil je bij zijn! Stap met open vizier in deze nieuwe verhalen en ontdek jouw favoriete danser/choreograaf van de toekomst. Ontdek de future heroes.

officially urban

Grootstedelijke verhalen die onlosmakelijk verbonden zijn met de ‘urban scene’. Puttend uit de hiphop, popcultuur en diverse etniciteiten en culturen laten deze makers je zien: dit is urban en dit is ons verhaal. Deze voorstellingen zijn officially urban.

sample stories

Is het dans, is het een feestje, moet je zelf meedoen? Er zijn altijd van die programma’s in een festival waarvan je niet exact weet wàt het is, maar wel dat je erbij móet zijn. Voor iedereen die niet in hokjes denkt. Dit zijn de sample stories.

so(ul)ciety

Makers die vertrekken vanuit een maatschappelijke noodzaak, een noodzaak die ons allemaal raakt in onze ziel. Zaken die soms ver van ons bed lijken, maar waar we allemaal een aandeel in kunnen krijgen op een bepaald punt in het leven. Duik in de so(ul)ciety.

superwomen

Laat je overweldigen door de waanzinnige kracht van de vrouw. Talentvolle, jonge maaksters tonen hun nieuwste voorstellingen naast werk waarin de vrouw centraal staat. Na het zien van deze stukken is je beeld van de vrouw opnieuw gedefinieerd. Dit zijn de superwomen van CaDance.

21 dec 2018


Vandaag start de kaartverkoop van CaDance met een feestelijke ticketactie! Het premièrefestival voor de hedendaagse dans in Nederland vindt van 25 januari t/m 9 februari 2019 plaats in Korzo en HNT Theater aan het Spui. Centraal deze editie staat de ongekende vrijheid waarmee dansmakers nu verschillende kunstdisciplines en dansstijlen gebruiken, om zo op hun manier éigen verhalen te vertellen. Van een dansroute door de stad tot een voorstelling die overgaat in een heuse rave party, van een rijk urban programma tot hedendaagse dans: voor elke smaak en mood zijn nieuwe dansverhalen te vinden. Kom het zelf ontdekken en geniet twee weken lang van de nieuwste creaties, dicht op de huid van nog onontdekte en toonaangevende dansmakers.

Dansje onder de kerstboom?

Geef CaDance cadeau!

Tijdens de feestdagenactie kunt u tot en met 31 december 2018 tickets voor voorstellingen en arrangementen bestellen met een feestelijke korting. Het online voordeel wordt verdubbeld en u krijgt €4,- korting op de normaalprijs. Alle kaarten worden kerstboomklaar verpakt en per post opgestuurd.*

Bekijk het hele programma op cadance.nl en bestel nu tickets met de speciale feestdagenkorting.

* Kies bij bestellen voor prijstype 'Feestdagenactie'. De actie is niet geldig i.c.m. overige kortingen en geldt niet voor  de workshops en de performance-installatie Seconds van OFFprojects. De laatste verzenddatum voor de Kerst is donderdag 20 december

28 nov 2018

Pagina's

Subscribe to News

You are here